vrijdag 13 juli 2012

In de pocket!!

Toen wij woensdag bij de Kringloop liepen te neuzen zag ik daar een heuse sjoelbak staan. Een grote.
Met een schuifdeksel die dicht zat.

Hmmmmm......een sjoelbak.
Dat stond al een poos op mijn verlanglijstje. Maar ik vind ze erg aan de prijs.
Op MP kopen is ook niet zo handig, dan moet je het al treffen dat iemand in de buurt het ding te koop aanbied. Want opsturen zal de postbode ook niet happy mee zijn denk ik.

Ik had bij onze eigen kringloop wel eens één zien staan. Maar altijd zonder schijven. Of een kinderformaat....

Nu dus zag ik hem staan.
Ik pakte het ding op en legde hem neer op de grond om het schuifdeksel te openen.
30 schijven.
Tsja....hoeveel schijven hoort zo'n ding te hebben eigenlijk??
Geen idee dus.
Verder zag ie er goed uit. Beetje stoffig...maar wel van het merk Homas!
Op het prijsje stond 10 euro.

Wat zal ik doen.....?
Ach...nee.....daar doen we toch niks mee.

Ja....maar hij staat op mijn verlanglijstje!!

Weet ik.....maar doen we er wel wat mee?

Of is het 3x sjoelen en dan staat ie weer stof te vergaren.

Ach laat maar....we nemen die puzzel mee voor 75 cent!

En ik vergat de sjoelbak.

Tot de volgende avond.
Toen schoot me die sjoelbak weer te binnen en vertelde erover.
"Heb je hem niet meegenomen voor 10 euro??"

Nee dus.....

"Maar je wilde zo graag een sjoelbak....."

Tsja.....en toen kwam er toch wel enigszins wat spijt om de hoek kijken.
Shit.....had ik hem misschien toch mee moeten nemen.
Maar....zijn 30 schijven wel genoeg??

Google is nog steeds je vriend......dus mijn vriend gevraagd....;ja dus.
Een sjoelbak heeft 30 schijven!

K*t.....hij was dus compleet!!!!

Ohhhh....nu had ik toch wel heul veul spijt hoor.
Wat een domme doos was ik geweest.
Ik zeur al eeuwen om een sjoelbak. Ik speur al eeuwen naar een sjoelbak.
Ik wil al eeuwen een sjoelbak.
Dan staat daar eindelijk een sjoelbak voor mijn neus voor toch wel een mooi prijsje.....loop ik de winkel uit met een puzzel van 75 cent!
Die ook nog eens retemoeilijk is!
Hoe dom kan je zijn????

Vanochtend toen de winkel open was, was ik de eerste beller!
"Jullie hadden woensdag een sjoelbak staan......is ie er nog?"

"Ik zal even kijken voor u."

........
.............

"Hallo mevrouw?"

"Ja...???"

"Hij is er nog!"

YesYesYes!!!

Ik sprong stiekem in de lucht....

"Kan hij voor mij gereserveerd worden????"

"Tuurlijk!!"

Jooeeeehhhooeeee!

Hij was er nog!

En hij was voor mij! Gatverdegatver.....kreeg ik tóch een sjoelbak!!

Vanmiddag kachelde ik in mijn Cliootje naar Dedemsvaart naar de Kringloop.

En daar stond MIJN sjoelbak!

Ik betaalde 10 euro en liep inwendig stuiterend de winkel uit.

En toen bleek die sjoelbak wel heul groot hoor! Of was dat Cliootje ineens zo klein? 
2 meter was die plank!! Tsja...het pastte...en de klep ging ook dicht, maar ik moest me zo ongeveer onder dat geval vouwen, want de hoofdsteunen zaten in de weg!
Godsamme!! Nou zal het gebeuren dat ik het gevaarte niet eens mee kon nemen!

Het zweet brak me uit door het gewroet en geheister met die bak.
Uiteindelijk heb ik de voorste passagierstoel zo ongeveer plat gelegd, toen kon ik met goed fatsoen door het raam kijken en bij de versnelling komen zonder dat er iets in de weg zat.

Hopend dat ik geen politie tegen kwam reed ik me keurig aan de regels houdend op hier en daar een schuivende sjoelbak naast mijn oor na naar huis.

Thuis maakte ik mijn nieuwe aanwinst schoon.
Smste even naar de chefslager van de Jumbo dat ie talkpoeder mee moest nemen.....en schoof voorzichtig een paar schijven door de bak om een beetje weer het gevoel te krijgen.

En oohhh....wat was ik blij!
Wat zag het ding er mooi uit! Helemaal compleet.
Met de orginele holle sjoelschijven.

Daarnet vroegen we ons af wat zo'n ding nou nog zou kosten in de winkel.
Mwâh....zei ik....die zal al gauw 40 euro kosten.

Denk ik....

Hij was het er niet mee eens....hij dacht duurder.

Weet je wat...ik vraag het mijn vriend Google....die weet over het algemeen alles wel.
En ik Googelde even bij Bart Smit.

En jeuj....ik viel bekant bijna van mijn stoel!

Daar...op de site van Bart Smit....stond mijn sjoelbak.
Maar wel met een heul andere prijs hoor!!

Ik schrok me wezenloos....echt!


Zag je dat????

Realiseer jij je wel dat ik vandaag ff 119,95 euro verdiend heb??
Honderdnegentienvijfennegentig!!!!!

En als je dan bedenkt dat ik die eerst heb laten liggen voor een puzzel van 75 cent....mèn.....dan ben je toch echt een sufk*t!

Gelukkig was er niemand in Dedemsvaart en omstreken die op dat moment op zoek was naar een heerlijke, oubollige, oud-hollandse Homas sjoelbak!

Laat het deze vakantie maar regenen jongens....
In huize V. zijn plannen voor een sjoel-competitie!!
Met een orginele sjoelbak...met orginele sjoelschijven voor 10 euro!!
Nananananana....!





Mag ik vragen....wat vind jij eigenlijk van sjoelen????
Deden jullie dat vroeger thuis ook?

3 opmerkingen:

Jannet zei

Hihi, jullie hebben wat met kringloopwinkels he :-) Je hebt een mazzel gehad met de sjoelbak! Alleen, onze kringloop was 'm wel even komen brengen met de aanhanger -lol- Ja, ik sjoel weleens op mn werk met de cliënten, vinden ze hartstikke leuk! Nou, met deze regen is dit een welkome activiteit, veel plezier! Groetjes, Jannet.

Unknown zei

Haha, wat een gedoe zeg! Maar je hebt wel een prachtexemplaar! Wij hebben er ook één, van vroeger nog maar hij doet het!Geen idee dat dan ding 30 schijven moest hebben, wij hebben er wel veel meer geloof ik...Zo af en toe komt hij de garage uit...en dan sjoelen we, het is toch wel leuk!
Groetjes,Jacqueline

Maaike zei

Toevallig kwam ik op je blog! Leuk verhaal! En nu kan je lekker sjoelen! Wij sjoelen soms ook wel eens, toch leuk om zo af en toe te doen! We hebben alleen geen eigen sjoelbak, staat wel op het verlanglijstje ;)

Ik ga je volgen hoor!

Groeten Maaike